Icon cache törlése Windows 7 alatt

A héten megint megőrült a Windows Explorer a gépemen és elkezdett abszolút nem odavaló ikonokat rajzolgatni a fájlokhoz. Most épp olyan kedve volt, hogy a TXT fájlok is ZIP ikont kaptak:

Icon cache corruption

Az ember azt hinné, hogy ilyen apróság felett át lehet siklani, de pillanatok alatt kiderül, hogy ez sokkal zavaróbb, mint gondolnánk. Sajnos ez a hiba eddig minden Windows verziónál előbb-utóbb előjött, Windows 7 alatt szerencsére már sokkal ritkábban. Mivel ezért mindig elfelejtem, hogyan kell megjavítani, most leírom, hátha más is hasznát veszi.

Az icon cache Windows 7 alatt a %UserProfile%\AppData\Local\IconCache.db fájlban található, ettől kell megszabadulni és újraépíteni. Ez csak úgy megy, ha előbb kilőjük a Windows Explorert, a fájl törlése után pedig újraindítjuk a gépet. Az alábbi batch fájl épp ezt teszi:

@echo off
cls
echo The Explorer process must be killed to delete the Icon DB. 
echo Please SAVE ALL OPEN WORK before continuing
pause
taskkill /IM explorer.exe /F 
echo Attempting to delete Icon DB...
If exist %userprofile%\AppData\Local\IconCache.db goto delID
echo Previous Icon DB not found...trying to build a new one
goto :main

:delID
cd /d %userprofile%\AppData\Local
del IconCache.db /a
echo Icon DB has been successfully deleted
pause
goto main

:main
echo Windows 7 must be restarted to rebuild the Icon DB. 
echo Restart now? (Y/N):
set /p choice=
If %choice% == y goto end
echo Restart aborted...please close this window 
explorer.exe

:end
shutdown /r /t 0
exit

5 thoughts on “Icon cache törlése Windows 7 alatt

  1. Balássy György Post author

    Szia Feri!
    Kétségkívül nem az enyém, még régebben találtam a neten és sajnos már nem tudom megmondani, hogy ki alkotta és mi az eredeti forrás. Pedig megérdemelné az alkotója, hogy megemlítsem, mert nagyon hasznos.

    Reply
  2. Sztanya Ferenc

    Szia Gyuri!
    Igazából ez nem is érdekes, elég régóta fennálló gond. Az illető batch file-ja már 2007 óta kering a neten a Vista-s és Windows 7-es fórumokon (vmelyik fórum regisztrált állandó hozzászólója Zidane24 nick néven). Nem értem – mert nem látom a forrást -, miért nem lehet ezt az idegesítő jelenséget megszüntetni, miért kell ilyen drasztikus módon megoldani.

    Reply
  3. Nyiredi Szabolcs

    Szia,

    Windows Xp-ben az is megoldotta ezt a problémát, ha csak módosítottam az ikonok méretét, majd alkalmaztam ezt a beállítást. Utána természetesen visszaállítottam a szokásos méretre. Így nem kell újraindítani sem a gépet. Windows 7 esetén még nem futottam bele ebbe a problémába, de szerintem ott is működni fog.

    Reply
  4. Sanyi

    Sajnos nekem is ez a bajom.
    Bekapcsolás és a bejelentkezés után rögtön el kezd instalálni a következő néven: Shell Icon Rebuilder

    Valaki tudna valamit ajánlani?

    Reply

Leave a comment