Klasszikus asztal bejelentkezéskor Windows 8-on

JoeX készített egy kiváló ClassicStarter nevű programot, amivel Windows 8-on ki lehet erőszakolni, hogy bejelentkezés után ne a Metro Start képernyő, hanem a klasszikus desktop jelenjen meg. Általában nem szeretem az operációs rendszer nem támogatott variálásait, de ez nagyon felkeltette az érdeklődésemet, hiszen hasznos funkcióról van szó Mosolygó arc Egyrészt érdekelt, hogy működik, másrészt biztos akartam lenni benne, hogy nem csinál semmi olyat, amit nem szeretnék (mégiscsak adminként fogom futtatni a gépemen).

Szerencsére .NET-es alkalmazás, így előkaptam hozzá az ILSpy-t és megnéztem, mi van az .exe-ben. A jó hír, hogy semmi gyanús, tehát én bátran merem majd futtatni.

A kívánt eredményt pedig úgy éri el, hogy létrehoz egy ütemezett feladatot, ami az aktuális felhasználó bejelentkezésekor fog lefutni, és amely meghívja az IShellDispatch4.ToggleDesktop függvényét. Tehát semmi hack, semmi registry buherálás rég elfelejtett kapcsolókkal, hanem tiszta Shell32 API hívás. Gyönyörű!

Köszönjük JoeX!

 

Technorati-címkék:

4 thoughts on “Klasszikus asztal bejelentkezéskor Windows 8-on

Leave a comment