Kedvencek és bookmarkletek Microsoft Edge-ben

A Windows 10 megjelenése óta a Microsoft Edge az elsődleges böngészőm, és alapvetően meg vagyok vele elégedve. A pluginek nem hiányoznak, a minap viszont egy bookmarkletet próbáltam menteni és macerásabb volt, mint gondoltam.

Példaként vegyük a Pinterest bookmarkletet, a Pin It Buttont. Bármelyik másik böngészőben elnavigál az ember az adott weboldalra, megfogja a JavaScript kódot tartalmazó hivatkozást az oldalon, és feldobja a kedvencei közé. Ez Edge-ben biztonsági okokból nem megy, de körül lehet táncolni.

A 2015. novemberi nagy frissítés előtt egyszerűbb volt a helyzet, a kedvencek ugyanis közvetlenül a fájlrendszerben ültek, ebben a mappában:

C:\Users\{FELHASZNÁLÓNÉV}\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites

Az interneten fellelhető források szerint most viszont már a spartan.edb ESE adatbázisban laknak, itt:

C:\Users\{FELHASZNÁLÓNÉV}\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\DataStore\Data\nouser1\120712-0049\DBStore

Ezt sajnos macerás szerkesztgetni, de úgy tűnik, hogy szerencsére a böngésző a registry-t is használja, ezen az útvonalon megtaláltam az elmentett kedvenceket:

HKEY_CLASSES_ROOT\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge\FavOrder\FavBarCache

Ezt kihasználva a következő módon tudtam magamnál Pinterest bookmarkletet menteni:

  1. Ellátogattam a Pinterest bookmarklet oldalára, majd a “Pin It” gombra jobb egérrel kattintva, és a megjelenő menüből a Copy Link menüpontot választva elmentettem a vágólapra a bookmarklet JavaScript kódját.
  2. Ezután felvettem a kedvencek közé ezt az oldalt csak azért, hogy a Pinterest ikonja jelenjen meg a böngészőben a bookmarkletem mellett.
  3. Megnyitottam a Regeditet, és elnavigáltam a fenti útvonalra.
  4. A legnagyobb számú mappa volt az utoljára létrehozott, azon belül az url kulcsba bemásoltam a vágólapról a JavaScript kódot.
  5. Újraindítottam a böngészőt.

bookmarklet-regedit

Ez abszolút nem hivatalos, nem támogatott és nem is tuti megoldás, nálam működik.

 

2 thoughts on “Kedvencek és bookmarkletek Microsoft Edge-ben

  1. Ábel Zoltán

    Nálam az ilyen kényelmetlenségek miatt nem alapértelmezett böngésző az Edge.
    Windows 10 alatt a jól megszokott, öreges, butácska, de cserébe gyors Internet Explorer az alapértelmezett.
    Megvárom míg kezelni fog kiegészítőket, aztán kap egy újabb esélyt.
    Egyébként nem lenne rossz az Edge sem, de fejlesztéshez piszok idegesítő, hogy a Developer Toolbox nem tud Detach funkciót, mint az IE-ben.

    1. György Balássy Szerző

      Szia Zoltán! Nálam az Edge gyorsabb, mint az IE, és az F12 Dev Tools ablakot lehet undockolni, így ez az idegesítő tényező megszűnt, talán a novemberi update után. Szerintem tegyél ismét egy próbát😉

Vélemény, hozzászólás?

