Add a tudásodat és az idődet: Honlap egy alapítványnak

Így karácsony előtt gyakran érkezik a telefonomra rejtett számról hívás, majd a következőhöz hasonló beszélgetés zajlik le:

– Én: Patológia, Doktor Mészáros.

– Ismeretlen hang a vonal túlsó végén: Őöööö, én Balássy György Miklóst keresem.

Mindezt általában szépen tagolva mondja, amiből az ember pontosan érzi, hogy most sikerült ezzel a névvel először találkoznia. Ha még azt is hozzáteszi, hogy “vagy feleségét”, esetleg, hogy “vagy bárkit a családban 18-68 év között”, akkor biztosan nem folytatjuk a beszélgetést.

– Én: Tájékoztatom, hogy a beszélgetést rögzítem. Mit mondjak, ki keresi és milyen ügyben?

Sokszor itt szakad meg a beszélgetés, de ekkor nem én szoktam letenni.

– Ő: Én XY vagyok és a WZ alapítvány számára gyűjtünk támogatást. Az alapítványunk beteg [gyermekek|állatok|számítógépvírusok] családjainak támogatásával foglalkozik és szeretném megkérdezni, hogy tudna-e minket támogatni. A ZS Kórháznak szeretnénk átadni egy nagyon fontos életmentő berendezést, de sajnos ez nagyon sokba kerül, ezért minden forintra szükségünk lenne.

Tegyük fel, hogy tetszik a dolog:

– Én: Rendben van, hogyan tudom támogatni az alapítványt?

– Ő: Meg tudom adni a számlaszámunkat, vagy tudunk küldeni postán csekket.

– Én: Erre semmi szükség, biztosan van egy honlapjuk, ahol mindez le van írva az alapítvány bemutatkozásával és alapító okiratával együtt. Ha átküldi nekem a weboldal címét, akkor biztosan nem fogom elfelejteni, de épp fel is tudom írni.

– Ő: Őöööö, hát mi nagyon kis alapítvány vagyunk, olyan kicsi a költségvetésünk, hogy még honlapunk sincs.

Na, ez az a pont, ahol a hívó biztosan elvágja magát nálam. Nem azért, mert olyan béna, hogy még weboldala sincs, hanem mert ezzel olyan hiteltelenné válik, hogy már nem akarom támogatni. Bármennyire nemes célt is szolgáljon egy alapítvány, az “alapítvány” fogalmat a kevéssé nemes szervezetek már lejáratták, ezért a jó célt szolgálóknak mindent meg kell tenniük azért, hogy hitelesnek tűnjenek. A weboldal ennek egy eszköze lehet, ha szerepel rajta:

  • Az alapítvány célja, bemutatkozása
  • Az alapítvány tagjai, a kurátorok, a felügyelő bizottság, a munkatársak
  • Az alapítvány elérhetőségei, névvel, címmel
  • Az alapító okirat
  • A bejegyzésről szóló bírósági végzés szkennelt változata (pecséttel, aláírással)
  • Az éves beszámoló és közhasznúsági jelentés
  • Adományozási lehetőségek: számlaszám, adhat.hu, 1%-os rendelkező nyilatkozat
  • Támogatók listája
  • Hírek, cikkek az alapítvány életéből, Rólunk írták rovat
  • Dokumentáció az alapítvány eredményeiről: képek és videók átadásokról, eseményekről, köszönőlevelek a kórházak igazgatóitól, gyerekrajzok

Természetesen, még ha mindez szerepel is egy weboldalon, akkor sem lehet teljesen kizárni, hogy kamu az egész, de legalább csökkentettük a kockázatot.

Segítsetek, mi legyen még rajta, amitől hitelesebbnek tűnik számotokra egy szervezet? (És itt most a jó fiúknak akarok segíteni, nem a zsiványoknak🙂

És persze simán előfordulhat az is, hogy egy alapítványnak valóban kicsi a költségvetése, és nem engedhet meg magának egy olyan szakembert, aki össze tud rakni neki egy weboldalt. A karácsony remek alkalom, hogy ezen segítsünk:

Add a tudásodat és az idődet!

Válassz egy alapítványt, iskolát, jótékonysági szervezetet vagy bármilyen más non-profit intézményt, és segíts, hogy ők is hitelesen megjelenhessenek az interneten.

Ha értesz a weboldal-készítéshez, programozz! Ha weboldalak tervezéséhez értesz, dizájnolj! Ha szívesen videózol, készítsd el a bemutatkozó filmjüket! Ha van szkennered, digitalizáld az alapító irataikat! Ha szeretsz fotózni, kattintgass a következő eseményükön, átadásukon! Ha úgy érzed, hogy a dolog műszaki oldala nem neked való, de szívesen segítenél, akkor állítsd össze az oldal tartalmát!

Én szívesen elkészítem egy olyan jótékonysági alapítvány weboldalát, amely eddig még nem rendelkezett honlappal és a domain regisztráció első éves költségét is állom. Nem kell hozzá más, csak a tartalom! A honlapot létező nyilvános szolgáltatásokra fogom építeni (pl. YouTube) és az elkészült forráskódot nyilvánossá teszem, hogy mások is felhasználhassák.

Ha szeretnél egy ilyen honlapot az alapítványodnak, vagy szeretnél a munka oldalon betársulni, írj az alapitvany@balassy.info címre!

Ha tetszik az ötlet, oszd meg, ha pedig te is vállalsz hasonló feladatot, írd meg ide kommentbe!

 

Technorati Tags:

16 thoughts on “Add a tudásodat és az idődet: Honlap egy alapítványnak

  1. e3fi389

    Egy (első?) jelentkező alapítvány domain regisztrációját átvállalom. Az első 3 jelentkező alapítványnak ingyenes alap tárhely 1 évre, és alap weboldal konfigolása, betanítása WP alapon. Dizájnt sajna nem, jobban jár mindenki ha nem én csinálom😀

  2. Gregor Zoltán

    Írtam email-t. Én is vállalnék egy alapítvány teljes online megjelenésének elkészítését, domain név és tárhelyszolgáltatással együtt.

  3. pinterakos

    Szia Gyuri! Nem olyan régen én már készítettem adományként egy alapítványnak honlapot ( http://csillagfeny.org ). Valóban nagy segítség tud lenni ez számukra. Az elkövetkezendő időszakban már nem, de március-április környékén szívesen készítek egy újabb alapítványnak honlapot.

    1. Balássy György Szerző

      Szia Ákos! Tök jó ez az oldal, talán ASP.NET MVC alapokon készült egyedi fejlesztés vagy valamilyen népszerűbb motor van alatta? Mik voltak a projekt tapasztalatai, mire érdemes figyelnünk? Köszi a felajánlást!

      1. Pintér Ákos

        A webalkalmazás alapját Umbraco 7.2 tartalomkezelő adja, amihez készítettem MVC-s kiegészítéseket (új controller és jó pár partial view). A kinézethez pedig vásároltam egy Bootstrap-es CSS sablont és azt alkalmaztam némi testreszabással.

        Az egész úgy indult, hogy mi kezdeményeztünk, felkerestünk 5 alapítványt, akiknek egyáltalán nem vagy csak kezdetleges online megjelenése volt. Ebből az 5-ből mindösszesen 1 írt vissza nekünk (!!!) ők voltak a Csillagfény, nekik korábban egy statikus HTML weboldaluk volt egy freewebes tárhelyen, design sem volt hozzá.

        Az alapítványnak egyetlen hölgy a motorja és igazából nehézséget az időhiány jelent. Sajnos az egyéb alapítványi ügyek mellett nincs ideje kezelni a honlapot is, ezért a technikai segítségen kívül még a tartalmak karbantartásában, megírásában is nyújtottunk segítséget, amivel az elején én nem számoltam, hogy erre is szükség lesz. Érdemes ezt is belekalkulálni, ha majd valaki készít honlapot adományként.

        Érdekesség, hogy az alapítványvezetővel személyesen soha nem találkoztam, minden kommunikációt telefonon, emailben és Skype-on bonyolítottunk és szerencsére így is sikerült elkészíteni a honlapot.

        Érdemes megjegyezni, hogy amennyiben cégként adsz adományt, akkor némi társasági adókedvezmény is jár az adomány összegétől függően.

  4. Németh András

    Sziasztok!
    Remélem nem számít tolakodásnak, ha megemlítem a (hazai származású) http://hashtagcharity.org -ot ami pont az ilyen adomány IT munkák összehangolására született nemrég. Hátha valaki szeretne még munkát/tudást/időt adományozni.

    1. Balássy György Szerző

      Szia András! De jó, hogy van ilyen oldal, köszi, hogy megosztottad. Az gyorsan kiderült számomra, hogy mire jó, de az nem egyértelmű, hogy vajon működik már? Csak egy Get early access gombot találtam.

  5. Németh András

    Hoppá, kicsit előreszaladtam. Azt hittem beindult már és bevallom nem ellenőriztem. Írtam az ötletgazdának, hogy mi az aktuális állapot. Megírom majd ha kaptam választ.

  6. Asteriksz

    Bár a weboldal-témához nem tudok érdemben hozzászólni, de tudásomat én is felajánlom a belső hálózatuk/rendszerük összeállításához, esetleg részbeni üzemeltetéséhez.

Vélemény, hozzászólás?

