TFS work item típusok testreszabása

Az egyik legjobb dolog a TFS-ben, hogy a forráskód változását nem csak a changesetekhez írt kommentek dokumentálják, hanem minden változást feladatokhoz, work itemekhez rendelhetünk. A TFS ad nekünk néhány feladat típust (Bug, Task, Issue, User Story stb.), de persze előfordulhat, hogy ezek nem teljesen elégítik ki az igényeinket és jó lenne módosítani őket.

A work item típusok kezelésére hagyományosan a parancssoros witadmin.exe szolgál, amivel exportálhatjuk a típus definíciókat XML-be, majd módosítás után visszatölthetjük őket a szerverre. A módszer előnyre, hogy a módosított XML-t stílszerűen elmenthetjük a TFS-be 🙂

Aki a grafikus módszereket jobban kedveli, annak érdemes a nem támogatott, ám elég ütős TFS Power Toolst feltelepíteni. Telepítés után megjelenik a Tools menüben egy Process Editor menüpont, amivel megnyithatjuk a work item típus definícióját közvetlenül a szerverről:

vs-open-wit-from-server

Csak ki kell választanunk, hogy melyik projekt melyik típusát akarjuk szerkeszteni:

vs-select-work-item-type

És máris megkapjuk a típushoz tartozó tulajdonságok listáját:

vs-work-item-type-properties

Ha például zavaró, hogy az Assigned To mező mindig megjeleníti a szerver összes felhasználóját, akkor kiválaszthatjuk ezt a mezőt a listából, majd az Edit gombra kattintva módosíthatjuk azt. A felugró szerkesztő ablak második, Rules fülén látható a probléma forrása:

vs-field-definition

A gond a Team Foundation Server Valid Users csoportot jelentő VALIDUSER sor, ami tartalmazza az összes projekt összes felhasználóját. Ezt törölhetjük, és felvehetjük helyette az ALLOWEDVALUES szabályt, ahol felsorolhatjuk a választható elemeket. Praktikus felhasználói csoportot megadni, ahol szerver szintű csoportra [Global]\csoportnév, az aktuális projekt csoportjaira pedig [Project]\csoportnév formában hivatkozhatunk. Például:

vs-field-definition-allowedvalues

A Rule Type ablakban megjelenő lehetőségek teljes dokumentációja megtalálható az MSDN All FIELD XML elements reference oldalán.

Save hatására a módosítások közvetlenül a szerverre mentődnek vissza, de hogy a Studio is érzékelje őket, célszerű egy frissítést kérni a Team Explorer ablakban.

 

Technorati-címkék: ,,
Reklámok

3 thoughts on “TFS work item típusok testreszabása

  1. László

    Visual Studio Online-ban próbáltam minap új work item type-ot létrehozni. Exportáltam egyet, azt módosítottam (egy új típust hoztam létre, tulajdonképpen a gyári FEATURE típust klónoztam más néven), majd szerettem volna importálni. Először validáltattam, az rendben volt, de az import nem jött össze, mondván nincs elég jogom az importhoz. TF237113. Elméletileg azok a jogosultságok megvannak, amit az MSDN-en írtak, ennek ellenére nem engedte. Tudsz ebben a kérdésben segíteni? Elképzelhető, hogy Visual Studio Online esetében ez nem működik?

    1. Balássy György Szerző

      Kedves László!

      A Visual Studio Online tudomásom szerint nem támogatja saját work item típusok létrehozását. Ezt az információt találtam ezekben a fórumokban is:

      http://social.msdn.microsoft.com/Forums/vstudio/en-US/075c464e-5870-48cc-a1dc-af863344c51f/create-custom-work-item-field

      http://social.msdn.microsoft.com/Forums/sqlserver/en-US/3e486c77-29c0-48af-8713-ade1ab260d4a/failed-to-save-the-bug-work-item-type-to-the-server

      Ez másoknak is probléma, itt tudsz szavazni rá:
      http://visualstudio.uservoice.com/forums/121579-visual-studio/suggestions/3654231-customize-team-foundation-service-process-template

      Remélem ez segít.
      Balássy György

Vélemény, hozzászólás?

