Amikor a felhasználói profil szolgáltatás nem tud bejelentkezni

Egy Windows 7-en futottam bele az alábbi hibába, amikor a helyes jelszót megadva próbáltam bejelentkezni:

A(z) Felhasználói profil szolgáltatás nem tudott bejelentkezni. A felhasználói profilt nem sikerült betölteni.

Szerencsére létezik a problémára egy 947215 számú tudásbázis cikk, amiből kiderül, hogy ez a jelenség “alkalmanként előfordulhat”. Hurrá!

A cikk szerint először is kellene egy másik felhasználó, akinek a fiókjával sikerül a bejelentkezés. Pechemre másik felhasználó nem volt a gépen, de szerencsére csökkentett módban nem jött elő a hiba, és az egy szem felhasználónak voltak rendszergazdai jogai, így végül sikerült egy másik felhasználót létrehozni. Így használhatóvá vált a gép, de még hiányoztak a profilhoz tartozó fájlok.

A cikk szerint a következő tiszta lépés a profil másolása a régi fiókról az újra, itt azonban a helyhiány problémájába futottam bele. Így maradtam a registry matatásnál. A második felhasználó nevében előkaptam a regedit-et és kikerestem ezt az ágat:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

Itt érdekes módon két nagyon hasonló nevű mappa szerepelt:

  • S-1-5-21-…-1001
  • S-1-5-21-…-1001.bak

A .bak végződésűben sok beállítás volt és mind helyesnek tűnt, a .bak nélküliben viszont alig volt pár érték és például a ProfileImagePath hiányzott.

Átnevezéssel felcseréltem a két mappát, újraindítottam a gépet és tada, minden működött szépen!

 

Technorati-címkék:

57 thoughts on “Amikor a felhasználói profil szolgáltatás nem tud bejelentkezni

  1. Don

    Szervusz!

    Nekem csökkentett módban nem enged profilt létrehozni, pedig rendszergazdai jogosultság az megvan. Tudsz megoldást javasolni?

      1. Don

        Szia!
        Húgomnak is előjött a gond, amit leírtál. Szintén csak egy felhasználó volt a gépén. Csökkentett módban végül sikerült belépnie. De simán a vezérlőpultból a felhasználóknál az új profil létrehozására kattintva konkrétan nem reagál semmit. Nincs hibaüzenet sem, egyszerűen, mintha nem is klikkelne. Van esetleg vmi más lehetőség az új profil létrehozására a vezérlőpulton kívül?

  2. Balássy György Szerző

    Don, akkor ha jól értem te nem profilt próbálsz létrehozni, hanem felhasználót. (A profil majd létrejön magától, amikor a felhasználó legközelebb bejelentkezik.) Megpróbálhatod parancssorból valahogy így: net user felhasználónév jelszó /add

    1. Don

      Így van, felhasználót szerettem volna létrehozni, csak nem fogalmaztam szabatosan. Örülök, hogy mégis kitaláltad, mit szeretnék.🙂 Köszönöm, már van is új felhasználó, beengedett normál módban is!

  3. Farkas Attila

    Szia!

    Pont ma futottam bele egy ugyanilyen hibába és nekem regeditben sikerült csökkentett mód alól megcsinálni. Érdekes, hogy a backup volt ténylegesen helyes tartalommal bíró és az eredetiből meg eltűnt minden adat?! Talán elvitte a cica… vagy egy féreg…🙂

    Minden esetre köszönöm a tippet a posztodat meg is osztottam a cégünk facebook-oldalán, hadd okuljon a jónép is. 110%-osan hasznos volt!

    Minden jót kívánok:
    Farkas Attila
    /NooNShop Kft./

  4. spactival

    Sziasztok!
    Szintén belefutottam a fent említett problémába és nekem sem reagált a rendszergazdai jogosultságot kérő próbálkozásaimra. Nekem végül a rendszer visszaállítással sikerült hozzáférnem a fiókomhoz, kb 1 hetet vesztettem “csak” el.

  5. Dubrovnik

    Sziasztok!
    Én már sajnos hetekkel (hónapokkal) ezelőtt belefutottam a problémába. Nálam több user volt, de csak egy rendszergazda (túlságosan levédtem a gyerekek miatt). S természetesen a rendszergazdával nem tudtam belépni. Tudtam hogy nem lesz egyszerű, s nincs benne gyakorlatom.Ma úgy döntöttem meg kell csinálni!! Persze utána olvastam azért már korábban. A javító CD-vel nem indult a Dell gép, pontosabban nem onnan indult, ezért kilőve. Ami nálam a megoldás volt, csökkentett módban a regeditben a ….bak fájlt én is felcseréltem a bak. nélkülivel. Előtte hiába készítettem usert, stb. Jogai nem voltak akkor sem, nem találtam megoldást.
    Köszönöm!!!! Nagy segítség volt. Többet ért mint a hivatalos support oldal.🙂

  6. Z

    Üdvözlet!
    Én is hasonlóba futottam bele. Az én problémám a következő:
    Főnök kapott egy gépet a fenntartótól és, hogy tudja használni a hálózatot is, beléptettem tartományba. A gondom csak az, hogy a tartományon belül csak a helyi (iskolai, hálózati) rendszergazdai felhasználóval sikerül belépni, a többinél (igazgatói – amit ő is használna – tanári, diák, stb.) a szóban forgó üzenet jelenik meg és nem hajlandó belépni. Mit tegyek?
    (Ha hülye a kérdés és a megoldás a fentebb leírtakban megtalálható, elnézést! Én azokat a saját problémámra egyelőre nem tudom alkalmazni.)
    Segítséged/segítségeteket előre is köszönöm!
    Üdv: Z

  7. Fehér Ákos

    hello
    nekem is van most egy ilyen problémám nem tudok belépni a windows 7 fiokomba jelszót nem kér de igy se tudok belépni két fiokom van az egyiket tudom használni de a maásikat nem ami a fö fiokom de viszont a fő fiokot nem tudom elérni a másikfokbol amit ide leirtál ötletet probáltam kibogozni de nem sikerült tény hogy megtaláltam amit ide leirtál de hogy azután mivel mit kéne csinálni azt nem tudom ugyhogy kéne egy kis segitség de gyorsan !!!!

  8. Sas Dávid

    Sziasztok! Nekem sikerült találnom a számítógépemen egy visszaállítási pontot. Érdemes letörölnöm a régit, amivel kiírta a fenti problémát, vagy hagyjam így és ez jó lesz? csináltam egy másik rendszergazdai fiokot. érdemes abba átmásolni a jelenlegi “cuccokat”? és ha igen, hogy kell? win7-em van

    Köszi

  9. Betti

    Sziasztok!
    Én épp ma futottam bele a problémába, kb. 10 perccel ezelőtt és már meg is oldódott. Nem vagyok egy számítógép zseni, de elolvastam ezt a cikket és a hozzászólásokat, ahol valaki írta a rendszervisszaállítást. Nekem ez tűnt a legegyszerűbbnek. Beléptem csökkentett módban (ott nem jelentkezett a hiba, elfogadta a jelszavam), majd beírtam a Start menünél a keresőbe, hogy visszaállítás és egy héttel korábbra visszaállítottam. Elvégezte a gép, majd újraindult és kérte a jelszavam, el is fogadta elsőre.

    Köszönöm szépen a cikket, nagyon hasznos volt!
    B.

  10. klemmtamas

    Hello!
    Bocsánat hogy így ismeretlenül letámadlak ezzel, de láthatóan értesz hozzá, én meg… nem🙂

    Nekem egy szinte vadiújonnan telepített Windows 7 Prof alatt jön elő eza nem sikerült a profilt betölteni hiba. Van három user, az egyik rendszergazda, a másik kettő “általános”. A lányunk profilját az istennek nem hajlandó megtalálni, de az asszonyé gond nélkül megy. Érdekes, hogy a registryben nem is találtam olyan bejegyzést, ami a lány profiljáról szólna. A másik kettő ott van. Mit tegyek?

    1. Balássy György Szerző

      Szia Tamás! Előjön a probléma, bármelyk felhasználóval próbálsz bejelentkezni? A lányod felhasználójával sikerült már legalább egyszer bejelentkezni és a C:\Users mappában látszik egy önálló almappa ahhoz a felhasználóhoz is?

      1. klemmtamas

        Kedves György!
        köszi szépen a választ!

        A rendszer a következőképpen néz ki:
        Dell Optiplex, 1.8 Ghz dual proci, 4 GB ram.
        két 500 Gb-os merevlemez van beépítve. Az egyik a rendszerlemez, ezen van egy 90 gigás Windows partíció valamint kb. 15 gb-n Ubuntu. Egyébként van még két partíció adattárolásra, meg a másik winchesteren egyetlen partíció, de ez lényegtelen.

        Bootoláskor az Ubuntu Grub2 boot loader menüjéből választom ki az Ubuntut vagy a Windowst. Alapból a Windows indul el. Ennyiben más az egész, mintha egy mezei csak-Windows install lenne.
        Amennyit mérgelődtem, lehet, hogy átállítom a famíliát teljesen Ubuntu alkalmazására, ott legalább lehet könnyen user fiókot csinálni. Egyelőre a Windows jobban megy az asszonynak, illetve van pár kedvenc windowsos progija, amit időnként szeretne használni, azért a kettősség.

        Amikor telepítettem a gépet kb. február 5 körül, három fiókot hoztam létre. Az enyémet mint rendszergazdait, egyet továbbá a feleségemnek, egyet pedig a kislányunknak. A fiunk még kisbaba, neki nem kell🙂

        A három fiók közül előbb az enyém volt meg, értelemszerűen. Minden hiba nélkül működik.

        Szintén megy az asszony fiókja, ami csak “általános” fiók, nem rendszergazda jogokkal.

        A lányunké nem működik. Nincs bejegyzés róla a registryben, és nem voltak fájolk sem a C:\users\… alatt sem. Egy üres fájlkészletet “erőszakkal” létrehoztam neki, Total Commander igénybevételével a rejtett Default user fájljait átmásolva, de ez csak arra volt jó, hogy most a rendszer mérgesen beszól, ha le akarom törölni őket😀

        A telepítés után nem sokkal az asszony fiókjába beléptem és az rendben létre is jött. Sajna a lányéba nem – ha ezt megtettem volna, valószínűleg lenne működő fiókja. Az az érzésem, hogy valami frissült a telepítés utáni napok buzgó automata frissítései közt, aminek nem kellett volna, és nélküle működne a nyamvadt fiók létrehozás, de így semmi.

        A beépített, de alapból kikapcsolt Vendég fiókot is bekapcsoltam (volna) próbaképpen, de ez ugyanígy nem működik. Ha belépnék az ikonra kattintva, kiírja, hogy a profil nem tölthető be. Se user fájlok, se registry bejegyzés.

        A Windows 7 és a rápakolt programok nem buheráltak, teljesen legálisak, megvettem a licenszet pár forintért a tisztaszoftver keretében, mivel tanár vagyok. “fizetős” MS progikból az Office 2010 van fent, szintén nem kalóz cucc, természetesen. Vírusirtó Avast Pro Antivirus, ami szintén fizetős változat, akciós volt most karácsony előtt. Más egyebek: Chrome, Adobe Reader, Picasa, Aida64, Ccleaner.

        Olvasgattam fórumokon viszonylag sokat, hogy mit kell tenni, és a jelek szerint nem egyedi a probléma. Azt írták, hogy a Google Earth és a Chrome feltelepítése okoz ilyen hibát, Ezek is rajta voltak, le is szedtem. Nem csodálkoztam rajta nagyon, hogy nem változott meg semmi. Sok megoldás arról szól, hogy a korábban működött profil eltűnésekor mit kell tenni – ez nekem nem segített. Sajnos eddig az sem, amit az enyémhez hasonlókat tapasztalt usereknek mondtak.

        Egyik helyen írták hogy a fájlok létrehozásánál valami írásvédett, aminek nem kellene annak lennie, azért nem jön létre a fiók. Nem tudom, mit kellene átállítani. Jó lenne ha lenne valami leírás arról, hogy lehet teljesen kézzel összetákolni egy user kontót. Lehet, hogy megpróbálnám🙂

        Egyelőre nem akarom újratelepíteni a gépet, mert éppen annak örülünk hogy milyen jó gyors az előbbi kb. 2002-es évjáratúhoz képest. Csak ez a gond ne lenne a buta fiók-létrehozással.

        Ha van valami jó ötleted, érdeklődve várom!🙂

        Üdvözlettel, Klemm Tamás

      2. klemmtamas

        “Nem működik semmi”, ahogyan a jó hozzánemértő felhasználók szoktak panaszkodni😀 Ez esetben azt jelenti, hogy semmilyen módon nem jönnek létre új fiók fájlok. A lányomnak ez nagyon fájt, hát csináltam neki egy fiókot a párhuzamosan fent levő Ubuntu rendszerben (10 másodperc kb).🙂

  11. T66

    Köszönöm,működött a mappacsere. Kettő perces művelet újraindítással,mindennel együtt,kivételesen egyszerűbb volt,mint gondoltam.

  12. Balássy György Szerző

    Szia Tamás! Nekem az tűnik gyanúsnak, hogy a lányod még egyszer sem lépett be a gépre, de te létrehozták neki fájlokat a C:\Users mappa alatt, ami biztosan gondot okoz. Az nem megoldás, hogy létrehozol neki egy másik fiókot más névvel, ezt a nem működőt pedig törlöd a felhasználók közül?

    1. klemmtamas

      Szia! A fájlok létrehozása kézzel már utóbb történt, nem befolyásol semmit. Létrehozhatok bármilyen fiókot, nem csinál neki fájlokat, se semmit. Ugyanaz a probléma.

      1. Balássy György Szerző

        Miután létrehozol egy új felhasználót, már az első alkalommal nem sikerül bejelentkezni vele? Nincs semmi használható az Eseménynaplóban?

  13. Gyovai

    Hello!
    Van egy kis gondom…
    Ugyan ez a probléma nálam is előfordult, viszont amikor megpróbálkoztam a fenti módszerrel egy kis bökkenőbe botlottam…
    Nem csak 2, hanem 3 S-1-5… Kezdetű mappát dobott fel…
    Nem tudom mit csináljak…

  14. Krisz

    helló! nekem is 3 S-1-5 kezdető van, mint Gyovainak. nem enged átnevezni semmit és hiába klikkelek bármire és engedélyezem amihez rendszergazda engedély kell nem csinál semmit és nem is engedi visszaállítani egy korábbi állapotra, azt írja ki, hogy nincsenek visszaállítási pontok (tudtommal pedig ezek auto
    matikusak, nem kézileg kell menteni állapotokat). Kérlek segítsetek, mit tegyek?

  15. Levente

    Üdv mindenkinek.
    Én sem úsztam meg a felhasználói profil szolgáltatás nem tud bejelentkezni Win 7 hibát.
    Megosztanám a tapasztalatom.
    György által leírt utat választva csökkentett módban indítottam az op . rendszert.
    Csökkentett módban rendszergazda és a hibajelenséget okozó felhasználói profil jelszóval is beengedett.
    Rendszer visszaállítás következett ..sikeresen
    Majd a csökkentett módban maradva a hibát produkáló profilszolgáltatást ( a jelszó ismeretében) megszüntettem ( vezérlőpult. profilbeállítások)
    Újraindítás normál módban: majd létrehoztam az előbb törölt fiókot újra.
    Működik szépen.
    A rendszer visszaállítás érintett programjait ( Win7..stb) frissítettem.
    Azért írom le tapasztalataim .
    Ha valaki nem meri György által leírtak szerint a HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
    itt fellelhető két mappa cserélését
    S-1-5-21-…-1001
    S-1-5-21-…-1001.bak

    Próbálkozhat evvel a megoldással is. Kárt nem tud így okozni a Windows programm mappákban.
    Köszönet Györgynek
    Üdv.Levi

    1. Zsolt

      Ez nem szünteti-e meg a profilhoz rendelt mappák és programok hozzáférését?
      Én pont ezért nem mertem a Te általad felvázolt megoldást felvállalni,mivel adat vesztéstől tartottam.

  16. Gabriella Lévai

    Szia! Hát én szintúgy nem értek a gépekhez, de apukám folyamatosan elront valamit a gépen, vagy épp egy szép vírust nyel be, így én a saját gépemen keresek mindig megoldásokat.
    Először én is leakadtam az új felhasználó kreálásakor, de a parancssorral sikerült megcsinálnom🙂 Bár vicces volt, mert azt sem tudtam, hogy kell a parancssort bekapcsolni és aztán nem tudtam, hogy mi a jelszó… de aztán kilogikáztam, hogy a jelszó volt a jelszó.😀
    A regedit programot viszont nem tudtam futtatni rendszergazdaként, mert azt írta ki, hogy nem találja ezt a programot, pedig sima indítással egyből bedobta és meg is találtam a két mappát. Bár nekem 1000 és 1000.bak volt (nem tudom ez mennyire befolyásolja az egészet). Szóval mivel nem tudtam rendszergazdaként futtatni, így sajnos nekem is az a megoldás maradt, hogy a rendszert visszaállítottam két nappal korábbra.
    Így már tökéletesen megy a gép🙂
    Nagyon szépen köszönöm a segítséget, mindenkitől!

  17. Szabó Éva

    Sziasztok! Tud e valaki segíteni nekem? Én sem tudok belépni, csökkentett módban vagyok, nem tudok új felhasználót létre hozni mert nem reagál semmit. Nincs rendszer visszaállítási lehetőségem. Mit tegyek? Előre is köszönöm!Éva

    1. Balássy György Szerző

      Szia Éva! Hogy próbálod létrehozni az új felhasználót, és mit jelent, hogy nem reagál semmit, hibaüzenet sincs? Csökkentett módban sokkal lassabb szokott lenni a gép, mint általában…

  18. Szabó Éva

    Szia György! Csökkentett módban próbálkoztam és semmi sehol. Bármire is kattintottam nem csinált semmit. Utána keresgéltem és szerencsére ez a .bak felcserélése a 2 sornál bejött. Most működik. De viszont ami gond fennáll még, hogy nem tudok visszaállítást csinálni ezen túl sem mert hibát ír ki , mikor kb. 57%tart a biztonsági mentés. Így ezen túl sem tudom esetleg egy korábbi időpontra visszaállítani a gépet. Köszönöm mindenkinek a sok infót amit ide leírtak. Üdvözlettel Éva

  19. Zsolt

    Üdv!
    Az lenen a kérésem ,hogy CSAK csökkentett móban csináltad az újonnan létrehozott rendszergazda fiókkal,vagy normál módban?

      1. Zsolt

        Nekem volt másik rendszergazdai fiókom és abból végül sikerült helyre rakni. KÖSZI A MEGOLDÁST! Először a Microsoftét néztem és abból NEM tudtam volna megcsinálni.
        Viszont azt tapasztaltam hogy a bejelentkezési képernyőről a többi fiók eltünt, DE a másik fiók ikonra kattintva és felhasználó név-jelszó párost beírva előkerülnek.

  20. Varga István

    Nagyon köszönöm a tanácsot, sokat segített. Nálam több felhasználó van a gépen, a registry átírással sikerült ismét bejelentkezni a kizárt fiókba. Azt figyeltem meg, hogy a problémás fióknál a ProfileImagePath C:\TEMP-re volt állítva a C:\Users\fióknév helyett. Tehát valami próbálkozás történt, hogy egy fiók profilját átírányítsák.

  21. Csáki Norbert

    Sziasztok!
    Nekem egy rendszer visszaállítással sikerült megoldanom e problémát.
    A(z) Felhasználói profil szolgáltatás nem tudott bejelentkezni. A felhasználói profilt nem sikerült betölteni.
    Mielőtt bármivel próbálkoztok, szerintem érdemes megpróbálni.
    Bocs ha már túl vagytok rajta. Nekem sikerült. De lehet nem mindig ugyanazon okból történik a hiba, így nem is biztos, hogy ez mindig megoldja.

  22. TaKy

    Üdv!
    Először is köszi a cikket Hasznos volt!🙂

    A leírtakhoz képest a különbség nálam annyi volt, hogy nem hoztam létre új profilt, csak csökkentet módban registry-ben a kitöröltem a sérült profilt, és a .bak-ot letöröltem a régi mögül. újraindítottam és működött is minden, ahogy kell. (természetesen törlés/átnevezés előtt mindkét kulcsot exportáltam)

    1. Balássy György Szerző

      Okozhatja hekkertámadás, napkitörés vagy bármilyen más földönkívüli tevékenység is, de mégis a legvalószínűbb, hogy egy közönséges programhibáról van szó, ami elég makacs ahhoz, hogy több Windows verzión keresztül sem sikerült teljesen kijavítani.

  23. Mester Lászlóné

    Kedves György ! Van két fiókom. Az egyik jelszavát nem tudom (Windows 7 jelszava). A másik fiókból nem tudnám e megoldani a jelszó törlését, amit elfelejtettem? Liza Nem vagyok vérprofi, minél egyszerűbb megoldás lenne jó. A gépem mindig új program letöltésénél vagy frisstéskor azt a jelszót kéri pont, amit nem tudok. Liza Köszönöm

    1. György Balássy Szerző

      Kedves Liza! Gyanítom, hogy azért kéri a másik felhasználó jelszavát, mert az aktuálisan bejelentkezett felhasználónak nincsenek jogai programok telepítéséhez és frissítéséhez, azaz nem rendszergazdai. Sajnos másik felhasználó jelszavának megváltoztatásához szintén rendszergazdai jogosultságok kellenek, és én nem tudok egyszerű módszert, amivel ezt ki lehetne kerülni.

      Haladóbb szinten léteznek megoldások, akár ez a trükk is működhet:
      http://www.howtogeek.com/96630/how-to-reset-your-forgotten-windows-password-the-easy-way/

      Léteznek erre célra eszközök, ez például ígéretesnek tűnik, bár igen kockázatos (nem ismerem, nem próbáltam, csak találtam):
      https://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
      http://www.howtogeek.com/96805/how-to-reset-your-windows-password-without-an-install-cd/

  24. Balázs

    Sziasztok. Elért engem is ez a jelenség. Elindítottam csökkentett módba csak egy bökkenő van vele nem tudok semmit előhozni. Egy fekete képernyőm van mind a négy sarkában egy csökkentett mód felirattal. Csakis a feladat kezelőt tudom behozni semmi mást.

  25. Reni

    Hello!
    Nekem is ez a problémám, csak az az egy kis gondom van, hogy nekem nincs ilyenem:S-1-5-21-…-1001
    S-1-5-21-…-1001.bak sajnos, hanem ilyenek vannak: 18-19-20-as végüek,… meg nem is ebben a mappában van: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList.
    Ilyenkor mi a teendő? Valaki tudd nekem segíteni? Fontos lenne nekem.
    Köszönöm előre is a választ!

Vélemény, hozzászólás?

