Forráskód source control mentesítése

Van úgy, hogy az ember egy source controlhoz (pl. TFS-hez) kapcsolt projektet source control nélkül szeretne megnyitni. Akár például azért, mert meg kellene osztani valakivel a kódot, aki nem fér hozzá a forráskódkezelő szerverünkhöz, vagy egyszerűen épp úgy akarunk garázdálkodni a kódban, hogy a source control kapcsolat csak zavarna. Persze a Studioban van Unbind lehetőség, de ahhoz, hogy odáig eljussunk, át kell verekednünk magunkat számos furcsa hibaüzeneten.

Én ilyenkor eddig mindig azt csináltam, hogy letöröltem a .vssscc és a .vspscc fájlokat, majd töröltem az Scc-vel kezdődő sorokat a projekt fájlokból, és csak ezek után nyitottam meg a projektet. Ez működő megoldás, de sok projekt esetén fájdalmas. Ezért is örültem nagyon, amikor Kovács Ferenc barátom figyelmembe ajánlotta a CodePlexen elérhető VS Unbind Source Control nevű eszközt, amivel mindezt egy csapásra elvégezhetjük parancssorból:

  VSUnbindSourceControl.exe W:\MyFolder

 

Vélemény, hozzászólás?

