Színvonalas (?) állásajánlatok

Időnként kapok leveleket állásajánlatokkal, de ennyire “színvonalas” még nem jutott el hozzám.

Tárgy: C# és Java pozíciók

Már ebből látszik, hogy ez mennyire rám van szabva. Én és a Java…

Kedves régi/új Jelöltünk!

Az adatbázisunkban találtam meg az önéletrajzát, …

Én az új jelöltek közé tartozhatok, mert még soha nem kaptam levelet Önöktől. Én biztosan nem kértem, hogy az életrajzom kerüljön be az adatbázisukba, bár végülis nyilvánosan kint van a neten, bárki letöltheti.

… mely alapján a következő lehetőségek közül Java vagy C# területen ajánlom Önnek aktuális pozícióinkat:

Azért arra kíváncsi lennék, hogy a Javát hogy sikerült hozzám párosítani. Ezek után a levélben jön egy lista, például ilyen tételekkel:

C#:

Junior C#.Net or VB.NET developer

Na kösz.

Kérem, amennyiben érdekli valamely fenti lehetőség, és úgy gondolja, meg is felel az elvárásoknak, úgy válaszoljon az alábbi kérdésekre, és küldjön frissített magyar és angol szakmai önéletrajzot word formátumban, ha lehetséges fényképpel:

Hány év C# tapasztalta van?

Milyen szinten beszél angolul? Használja-e naponta?

Van-e német nyelvtudása?

Nem értek a HR szakmához, de nem erre való az életrajz, vagy az a bizonyos adatbázis?

Mennyi a havi nettó és bruttó  fizetési igénye (bécsi lehetőségre: számlás óradíja)?

Látom, ez az első szűrő.

Ezek után jön 6 senior Java fejlesztői állás, gondolom megint az én CV-m alapján.

Mostani megkeresésünk során kulcsszavas keresés kapcsán találtuk meg önéletrajzát, elnézést amennyiben fő profiljába mégsem illenének bele.

Azért azokra a kulcsszavakra kíváncsi lennék.

Az egész levelet a melléket koronázza meg: sikerült ugyanis elküldeni 548 db fejlesztő nevét, telefonszámát, e-mail címét és érdeklődési körét egy mellékelt Excel fájlban. A listában szerepelek én is, és találtam még ismerősöket, gondolom ez volt a körlevél alapja.

Tisztában vagyok vele, hogy az álláspiac manapság inkább húspiac, de ennek tényleg így kell történnie?

Reklámok

11 thoughts on “Színvonalas (?) állásajánlatok

  1. turoczya

    Epic 🙂
    Amugy, általában a “versenyképes fizetés” a legjobb 🙂 Főleg amikor közlik az összeget.
    Mostanság én kerestem munkát, és elmentem 2 interjura ahol akora versenyképes összeget mondtak, hogy nem tudtam igen-t mondani. Amikor felhívnak rögtön azzal kezdem, h mondja meg az összeget, mert nem vagyok hajlandó elmenni hozzájuk beszélgetni amíg csak annyit mond h versenyképes, meg h átlagon felüli.

    1. Balássy György Szerző

      Ebből nekem az a kedvencem, amikor a közvetítővel megbeszélünk egy fizetési sávot, majd a céggel történő beszélgetés során kiderül, hogy ők nagyon nem arra gondoltak. Persze legalább a 3. interjú után, amiből legalább egy C# alap nyelvi teszt.

  2. Morzel

    Ezért nem is értem hogy miért van az, hogy itthon szégyen elmondani a fizetést meg titkolózni kell. Rengeteg időt megspórolna mindkét oldal ha a hirdetésekben már egyből megjelenne az intervallum hogy nagyjából mennyit szeretnének fizetni.
    Persze akkor a hr-esek legalább felét ki kellene rúgni mert nem lenne annyi munkájuk mint jelenleg. A hirdetéseket meg a hr-esek írják….

    1. Balássy György Szerző

      Zsolt: Hogy az új ember ne handicappel induljon már az első napján 🙂

      Engem az sokkal jobban zavar, hogy a közvetítők gyakran a cég nevét se hajlandók elmondani. Így aztán volt már olyan, hogy ugyanaz a cég két közvetítőn keresztül is megtalált fél év különbséggel, és mivel telefonon nem voltak hajlandók elmondani, hogy ki a megbízó, mindkét alkalommal csak az interjún derült ki, hogy nem érdekel.

  3. swGuru

    Nem is értem a problémádat. Én múltkor elmentem egy “multi” céghez, ahol a harmadik kérdés után közölték, annyit sem tudok, ami egy junior szinthez kell. Persze csupa olyat kérdeztek, aminek semmi értelme, úgyhogy legnagyobb döbbenetükre felálltam, és megköszöntem, hogy fogadtak. Aztán nagy-nagy könyörgésre nem írtam meg a sztorit másnap.

    Egyébként meg miért is baj egy C# junior állás? 😀

    1. Balássy György Szerző

      Gábor, én is tudok olyan témát mondani, amit a mostani végzősök komolyabban tanulnak, mint ahogy annak idején nekem tanították, pedig nem is valami friss technológiáról van szó. De a junior pozíció a fizetési szintet jelenti, nem a tudást 🙂

      De a mondvacsinált okok egyébként viccesek. Egyszer egy interjú után, délután felhívott egy cég és tett egy “előzetes” ajánlatot. Másnap délelőttig kértem gondolkodási időt, azt mondták rendben. Ehhez képest két óra múlva felhívtak, hogy nem gondolom komolyan (szóval hogy ÉN nem gondolom komolyan) és visszalépnek.

  4. safipeti

    Jaja, én is rendszeresen kapok C++, meg egy rakat olyan három betűs rövidítésből álló ajánlatot, amiről azt se tudtam, hogy létezik (lehet, hogy az se, aki küldte…)

    Egyszerűen szánalmas ez a közöny, amit a munkájuk felé tanusítanak: kb. beletartozol egy olyan kategóriába aminek szerintük köze lehet az IT-hez, innentől kezdve a “pilótaszimulátor-architekttől” kezdve a “takarítót keresünk egy céghez mely számítógépes szoftvereket is használ”-ig elárasztanak – mindenféle szűrés nélkül – állásajánlatokkal. Throw something on the wall and if sticks its OK

    És tömegesen megélnek, mert a főnökség nem rúg szét köztük.

    Legtöbb ilyen ömlesztményt a BME Karrierklubtól kapom…

  5. turoczya

    Juj ez nagyon jó téma 🙂

    “Engem az sokkal jobban zavar, hogy a közvetítők gyakran a cég nevét se hajlandók elmondani. Így aztán volt már olyan, hogy ugyanaz a cég két közvetítőn keresztül is megtalált fél év különbséggel, és mivel telefonon nem voltak hajlandók elmondani, hogy ki a megbízó, mindkét alkalommal csak az interjún derült ki, hogy nem érdekel.”

    Nálam is így volt. 3 cég van magyarországon ahova semmikép se mennék, és mindig különböző fejvadászok találnak meg, ugyan annak a cégnek az álláshírdetésével, és csak akkor hajlandóak elmondani h találkoztunk. Most már ilyen fejvadászokkal nem beszélek.

    Amugy epic kérdésem:
    “Melyik ‘dimenzióban’ van annak értelme, ha egy osztály egyszerre sealed meg egyszerre abstract?”

Vélemény, hozzászólás?

