Az MSDN-ben van egy Az alkalmazás értékesítése c. fejezet (a magyar verziónál jelenleg bővebb az angol!), ahol sok hasznos információt találhatunk arról, hogyan fog megjelenni az alkalmazásunk a Windows Áruházban. Arról viszont egy szót sem szólnak, hogy mi kell ahhoz, hogy az alkalmazásunk a kiemelt (Spotlight) kategóriába kerüljön.
Ez szándékos, mert ezzel is megpróbálják elejét venni a visszaéléseknek. Te is megvennéd még tízszer a fizetős alkalmazásodat, ha már csak annyi kellene, hogy a címlapra kerülj, nem? Ezért ne is nagyon számítsunk arra, hogy a jövőben az algoritmust nyilvánosságra fogják hozni…
Azért mégis íme néhány ötlet, ami segíthet:
Az alkalmazás közzétételekor a Description lépésben mindenképp adjuk meg a címlapra kerülő képeket a Promotional images rovatban, ezek nélkül ugyanis esélyünk sincs oda kerülni. Összesen négyféle méretben tudunk PNG képeket feltölteni:
Nem kell mindet megadnunk, de kevesebb képpel csak csökkentjük az esélyeinket. Ha csak egyetlen képet adunk meg, az legyen a 414×180 képpont méretű.
A második tipp, hogy az alkalmazás legyen kidolgozott. A legegyszerűbb alkalmazásnak is több esélye van a címlapra kerülni, ha a készítésekor odafigyelünk a részletekre, mint egy bonyolultabb (talán hasznosabb), de összecsapott alkalmazásnak. Az alap X ikonnal ne is reménykedjünk:
Végül pedig figyeljünk oda a visszajelzésekre. Nem csak az Értékelések oldalon kaphatunk a felhasználóktól visszajelzéseket, hanem az Áruház maga is gyűjt statisztikákat arról, hogy hogyan teljesít az alkalmazásunk, amiknek a részleteit megtekinthetjük bejelentkezés után az Irányítópulton.
Pingback: WOWZAPP felkészülési anyagok « Balássy György szakmai blogja
Pingback: WOWZAPP felkészülési anyagok - Balássy György szakmai blogja - devPortal
Köszi szépen ez jó infó volt!