WP7 vs WP7

Mióta a Microsoft elérhetővé tette a Windows Phone 7 operációs rendszert, számos gyártó jelent meg WP7-es készülékkel. Mivel a Microsoft elég sok közös követelményt ír elő a hardverrel kapcsolatban, elég nehéz megkülönböztetni egymástól az egyes készülékeket. Az alábbi infógrafika (Forrás: ElektricForest) sokat segít ebben (katt a teljes méretért):

Windows Phone 7 comparison

Sajnos az ábrán nem minden tulajdonság szerepel, például a tárhely mérete és az SD kártya bővíthetőség eltérhet az egyes modelleknél. A készülékekről szép hosszú lista található a Microsoft Devices at a Glance oldalán.

Aki használ WP7-es telefont, a többiek érdekében akár meg is írhatná ide kommentben, hogy melyiket és miért azt választotta, vagy mit szeret rajta.

11 thoughts on “WP7 vs WP7

  1. Barcsi Tamás

    Én a Trophy-t vettem meg. Telefonvásárlás előtt álltam, Mio A701-esem volt, eléggé doglődött. Mindenképpen WP7-es telefont szerettem volna. Elsőként az árakat néztem, nem vágytam HD-sre, nem kell extra csillivilli cucc rá. Nincs szükségem 8 MP kamerára sem, így szerintem ez tökéletes választás volt. Amire viszont szükségem van, az minden benne van. Wifi, BT, GPS, PDA funkciók. Rögtön elő is fizettem egy mobilnetre, az előzőn nem volt ilyenem.
    Én meg vagyok elégedve a készülékkel, nem bántam meg, hogy ezt választottam.

  2. Jaskó László

    Samsung Omnia 7. S-AMOLED kepernyo, sulyra egyik legjobb, akku kapacitasra egyik legjobb, youtube videok alapjan gyorsabban futtatja az alkalmazasokat mint a tobbi gyartoe, es kinezetre sem tul hivalkodo. De talan elmond mindent az, hogy minden game review ilyen tipuson keszul. Mindenhogyan ez tunt legjobb valasztasnak, es ha megint kellene, ujra ezt valasztanam! Nagyon meg vagyok elegedve vele, es mint utolag kiderult, jo ceget valasztottam (modemkent hasznalas lehetosege, alkalmazaskompatibilitas, stb).

  3. NemoPeti

    Remek kis összehasonlító ábra!
    Magam részéről, én megvárom a WP7 egy későbbi build-jét, mert a jelenlegi rendszer számomra számos olyan megkötéssel jár, amik visszalépést (BT file transfer, copy-paste, USB storage mode, memóriakártya kezelés, Zune, push notification limit … stb) jelentenek a használhatóságban, és a fejlesztésben egyaránt.
    Én nem tudom elfogadni, hogy a “fejlettebb” technika mind jobban és jobban korlátozza a felhasználót és a fejlesztőt, ahelyett, hogy mindent lehetővé tenne.
    (tipikus példa erre a fájlrendszer…. könyörgöm ne úgy védjünk meg egy rendszert, hogy gyakorlatilag letiltjuk a fájlműveleteket.)

    Jelenleg Omnia I után Omnia II-m van, ezért (és persze a tudása miatt) én Omnia 7 felé tendálnék (remélem tesznek bele előbb-utóbb egy vacak memóriakártya foglalatot)

    Remélem nem lett off-topic a véleményem…

  4. Jaskó László

    BT file transfer… minek? Ott az e-mail meg a 3G, sot számitogeppel wifi sync. USB storage mod: isten ments, hogy kezzel kelljen pakolgatni a zeneket, ott a Zune, Librarykbol olvas automatán, nem akarom ujra megneheziteni az életem (amugy konfigolhato, honnan olvas, ha nagyon muszaj), ez csak egy hulye berogzodes az emberekben hogy “kell a kabel”. Olyan, mint amikor bejelentették, hogy atallunk takarekos izzokra, es a sok bolond elrohant a boltokba Edison kortékért, mikor az ujabb kevesebbet fogyaszt. Copy-Paste: ha nezted a CES-t, már van, nemsokára deploy lesz, szoval ez is pipa. Memóriakártya: ezzel mondjuk egyet tudok érteni viszont. Zune meg jo dolog, csak meg kell sozkni, de utana iTunes-nal is sokkal jobb (nekem van iPod is meg Zune is, tehat nem a habokba beszélek, Zune sokkal jobb!). A fejlettebb technika marhára nem korlátozza a felhasználót, úgy mondanám, hogy a hekker-lelku felhasznalokat korlatozza leginkább. Launch ota hasznalom a telefonom, és valoban vannak marhasagai (foleg a valodi multitaszk hianya), de azt kell mondjam, az irany es a tendencia nagyon jo! Nekem a fajlrendszer marhara nem hianyzik, teljesen jo ez igy (es nem is talpas user vagyok, hanem developer inkabb). El kell fogadni, hogy az amerikai nép diktálja a divatot, és mivel ott sok az europai szinvonalhoz kepest alacsonyan muvelt ember, az lesz, amit ok képesek használni. Ahol a pénz, ott a piac, ahol a piac, ott a vásárlóero, ahol a vásárlóero, ott a piackutatás. Megszoksz vagy megszöksz. Ez ilyen, így működik. Egyébként van olyan telefon, amiben van memkártya, multitaszking szelleme is benne van a vasban. Ez most egy jol mukodo prototipus, hamarosan jon az update, utana meg a finomhangolas, es kesz az MS iPhone🙂 Csak ez valahogy szebb nekem.

  5. NemoPeti

    BT file transfer:
    Azért mert a bolygó mobillal rendelkező lakosainak a 99%-án van ilyen, és elég furcsa dolog, hogy egy 5.000 Ft-os myphone, vagy nemtommi simán átküldi a fényképet a cimbora telójára, mikozben a 120+ -os hipermodern 1Ghz-s atomerőmű ezt nem tudja. Ezenkívül a BT-t csak headset csatlakoztatóként használni, olyan, mintha vennél gey Desert Eagle-t, de csak vaktöltényed lenne hozzá…

    Zune:
    Rendben, legyen ilyen is, hogy a nagyi és az ovis srác is könnyen rátehesse a zenéit. De én már mp3/mp4 -ből se vettem sose olyat, amihez extra szoftver kellett. Hasnlót mondthatnék, mint a BT esetén (havernál vagyok, tetszik a zenéje, dobjuk át telóra…őőőő…telepítsünk már Zune-t…őőő…)

    USB stroage:
    A telefon mindig nálam van, és hely is van rajta, mért ne lehetne adattár is? Egy átlag otthonban vagy kis cégnél, illetve komoly biztonságú helyen egy WiFi megosztást azért nem olyan egyszerű összedobni, és ez pont ellent mond az előbbiek “butáknak is menni fog” elvének.

    Copy-paste:
    Ok, közben olvastam én is. Ezzel és a többi “majd jön” feture-val annyi a bajom, hogy meglehetősen borsos ára van a WP7-es kütyüknek ahhoz, hogy a felhasználó legyen a BETA tester.

    Jaskó László :
    …hamarosan jon az update, utana meg a finomhangolas, es kesz az MS iPhone…

    Pontosan ez az, amitől a legjobban félek! Azért mert a falhasználó buta, még nem kell lebutítani az eszközt is. Legyen 2 felület egy lama, meg egy advanced, és kész is.

  6. Jaskó László

    Azért a Desert Eagle-s hasonlat tetszett😉 Tobbin meg nem vitázok, igen, a user a Beta TESTER, de ezt most nem kellene ugy leirni, mert anno android-nak is volt ilyenje, es ott keszuleket is kellett cserelni, itt meg azert egy update ezen a vason eleg sok csodára lehet képes (ezért az árért).

  7. Ádám

    Én nem nevezném ezt BETA tesztnek. Itt nem arról van szó, hogy a funkciók helyes működését tesztelik a felhasználókon. Egyszerűen ez az 1.0-ás verzió, ami ennyit tud.

  8. Márton

    LG Optimus 7. Egy Samsung Omnia i900-asról váltottam erre. Itthon az Omnián kívül csak ehhez lehetett hozzájutni. Eredetileg egy Quantumra pályáztam, de most már nem bánom, hogy e mellett döntöttem. Jobb az akkuja (ez nagyon fontos szempont volt), nagyobb háttértárral rendelkezik és jobb programokat adnak hozzá, mint a Samsung modelljéhez (pl.: beépített DLNA). A telefon borzasztóan jól össze van rakva. Nem fogtam még Omnia 7-et, úgyhogy azzal nincsen összehasonlítási alapom, de az i900-hoz képest ég és föld. A hírek szerint egyébként a híres Gorilla Glass-al látták el, ami érződik is a tapintásán.

    A rendszerrel összességében meg vagyok elégedve, persze vannak bosszantó dolgok. Pl.: copy & paste (nemsokára lesz), magyar ékezetes billentyűzet és hang profilok, továbbá vezetékes-hangerőszabályzós headset. Aztán jó lenne ha tudnék úgy fényképezni, hogy nem ad ki hangot a készülék, ha lenne rá Skype és offline térkép, illetve szótár. Várok az SPB szoftverekre is, főleg a Wallett hiányzik nagyon. Aztán az egyik legnagyobb hibának érzem, hogy SEHOGY sem lehet a készülékre dokumentumokat másolni. Csak akkor ha lementem a webről. Ott van a Live ID-hez kapcsolt SkyDrive fiók és képtelenség az Office WP7-ből hozzáférni. Végül persze a leges leginkábban a magyar kártyával használható Marketplace-re vágyom. Hatalmas nagy átverésnek érzem, hogy itthon úgy árulják a telefont, hogy erre nem hívják fel a vásárlók figyelmét. Bár Én ennek tudatában vettem meg, akkor még azt hittem, hogy csak januárig kell várjak és nem idén októberig… Egy újonnan megvásárolt készülék itthon még egy PDF dokumentumot sem tud Marketplace nélkül megnyitni.

  9. Jaskó László

    “Egy újonnan megvásárolt készülék itthon még egy PDF dokumentumot sem tud Marketplace nélkül megnyitni”

    Miért is nem?

    1. Márton

      Sajnos a felvétel elég rossz minőségű, így csak tippelni tudok, hogy a _böngészőből_ megnyitni szándékozott fájlt magában a böngészőben végül megjelenítette.

      Ami tény, hogy a frissen megvásárolt Optimus 7-esem a rá lementett PDF dokumentumot nem akarta megnyitni és azonnal a Marketplace-re irányított. Ez utóbbit pedig ugye csak trükközéssel lehet itthonról használni. + Talán az sem véletlen, hogy a Marketplace ingyenes szekciójában az Adobe Reader az egyik legtöbbet letöltött alkalmazás. Gondolom nem lenne rá ekkora szükség, ha a formátumot a telefon magától is kezelni tudná.

Vélemény, hozzászólás?

