Event ID 36 – Class not registered

Tesztelési célokból szükségem lett egy Windows XP-re és rajta IIS 5.1-re. Annak rendje és módja szerint el is indítottam az Add/Remove Windows Components varázslót, hogy telepítsem a webszervert, de sajnos a varázsló hol belefagyott a telepítésbe, hol pedig végigcsinálta, csak éppen a böngészőben 500-as HTTP hibát kaptam, mikor a http://localhost oldalt akartam megnézni. A legszebb az egészben az volt, hogy a http://localhost/mmc.gif bejött, de a http://localhost/localstart.asp nem.

Az Eseménynaplóban ez fogadott:

Event Type: Warning
Event Source: W3SVC
Event Category: None
Event ID: 36
Description:
The server failed to load application ‘/LM/W3SVC/1/ROOT. The error was ‘Class not registered’.

Ilyen hibákat az ember akkor szokott kapni, ha a COM világában siklott valami félre, így aztán megpróbáltam megnyitni a Component Services MMC-t, de az is belefagyott a My Computer ág megnyitásába vagy ha szerencsém volt, ezt a hibát dobta:

Catalog error – An error occurred while processing the last operation: 80040154, Class not registered.

Jobban megnézve az MSDTC nem is futott, és amikor megpróbáltam elindítani, ez fogadott:

Event Type: Error
Event Source: Service Control Manager
Event Category: None
Event ID: 7024
Description: The Distributed Transaction Coordinator service terminated with service-specific error 3221229584 (0xC0001010).

Ez volt az a pont, amikor elkezdtem azt érezni, hogy a sok órányi Microsoft Update frissítés csak rontott ez életemen, egy szűz XP-n valószínűleg ment volna minden simán😦

Végül a következő lépésekkel sikerült megoldani a problémát:

1. A KB916926 szerint újra létrehoztam az MSDTC logfájlját így:

msdtc -resetlog

2. A KB301919 szerint letöröltem a HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftCOM3 kulcsot, majd végigkattintgattam az Add/Remove Windows Components varázslót az alapbeállításokkal, hogy létrehozza újra. Ez szerencsére nem fagyott le🙂

3. Bernard cikkét követve regisztráltam az IIS komponenseit:

cd %windir%system32inetsrv
rundll32 wamreg.dll, CreateIISPackage
regsvr32 asptxn.dll
iisreset

A neten olvasgatva kiderült, hogy sajnos a hiba akár IIS 7-en is ugyanígy elő tud fordulni és a megoldás ott is ugyanez.

Technorati-címkék: ,

Vélemény, hozzászólás?

