Visual Studio 2010 Help Library Manager

Aki telepítette már a Visual Studio 2010 Beta 2-t, annak bizonyára feltűnt, hogy a telepítés végén lévő link, amivel az offline MSDN Library-t szoktuk telepíteni, nem kattintható. Most még csak disabled, de mire a VS 2010 RTM lesz, minden bizonnyal teljesen el fog tűnni ez a menüpont onnan.

A Dev10 Wave-vel (Visual Studio 2010, .NET4) ugyanis új MSDN-t is kapunk. Az online MSDN már 10 napja megváltozott, piros helyett immár kék a menő. Ennél kicsit hasznosabb, hogy végre kivezették azokat a funkciókat, amik korábban csak URL trükközéssel voltak elérhetőek. Például, ha egy MSDN-es URL végére odaírtuk, hogy (loband), akkor egy szkriptek nélküli oldal töltődött be, méghozzá villámgyorsan. Most már nem kell URL-t trükközni, a jobb alsó sarokban választhatjuk a ScriptFree nézetet. Ebben a nézetben egyedül azt nem szeretem, hogy minden nyelven megmutatja a metódus szignatúrákat és nem lehet szűrni. Ennél egy fokkal barátságosabb az új Lightweight nézet, ahol van szűrés, olvasható formázás, de még így is jó tempóban dolgozik.

Ami az offline MSDN-t illeti, azért fog eltűnni a Studio telepítő végéről az MSDN telepítő link, mert egy teljesen új komponens veszi át a helyét, a Help Library Manager. Őt a Start menüben, vagy a Visual Studio 2010 Help menüjében találjuk meg Manage Help Settings néven. Ha elindítjuk, először meg kell adnunk az offline súgó célkönyvtárát:

Help Library Manager - Location

Az OK gombra kattintva egy menü jön elő:

Help_Library_Manager-Menu

Itt a Find content online linkre kattintva böngészhetünk a letölthető tartalmak között:

Help_Library_Manager-Find_content_online

Én csak a .NET Framework 4.0-t választottam ki, majd az Update gombra kattintva 900 MB letöltése következett 38 komponens formájában. Ezután egy kis Merge indexing piszmogás és készen is vagyunk.

A Start menüből a Visual Studio 2010 Documentation menüpontot választva azonban nem a szokásos CHM-es help nézegető jön elő, hanem a kedvenc böngészőnk, a jobb alsó sarokban pedig elindul a Microsoft Help Listener, ami igencsak egy webszervernek tűnik és a böngészőben lévő URL-ek alapján a 80-as porton figyel. Ha véletlenül ül már ott egy processz, akkor a Connecten leírtak szerint némi registry matatással átköltöztethetjük a súgót másik portra.

Elsőre nagyon furcsa, hogy nincs Index fül, mindenre keresni kell és bár a keresés gyors, a találatok megjelenítése nem túl praktikus. Reméljük sokat javul még ez az RTM-ig, van mit szokni rajta.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s