Seven – Ready To Go

Ahogy előzetes megígérték – még júliusban – elkészült a Windows 7 és a Windows Server 2008 R2! Nem tudom, hogy ki miért fog átállni, át fog-e egyáltalán, összeszedtem néhány kedvenc és nem annyira kedvenc feature-ömet.

A lista nem teljes és abszolút szubjektív válogatás.

Windows 7

A W7-t béta kora óta használom élesben a notebookomon és nagyon jó tapasztalatom van vele. Szerintem minden idők legstabilabb bétája volt, és ha az RC óta nem sokat rontottak rajta, akkor tudom ajánlani🙂

  • Felhasználóknak:
    • Érezhetően gyorsabb boot, standby és hibernate (ok, most lehet mondani, hogy a Vistát nem nagy kunszt legyűrni🙂
    • Sokkal tempósabb ablak- és fájlkezelés.
    • Működik a hálózat, de tényleg! Nincs gond a vezeték nélküli hálózatokkal és nincsenek belassulások akkor sem, ha a domaines notebookomat olyan másik hálózatra kötöm, ahonnan nem találja meg a DC-t.
    • Jobb akkumulátor gazdálkodás.
    • Az új tálca számomra használhatatlan😦 De majdnem teljesen vissza lehet állni a régire🙂
  • Fejlesztőknek:
    • Rengeteg új API, amit elsősorban vastag kliens alkalmazások tudnak kihasználni. Aki ezzel foglalkozik, annak feltétlenül érdemes megnézni a PhotoView (XP2Win7) referencia alkalmazást.
    • .NET 4 értelemszerűen nincs benne, csak .NET 3.5 SP1😦
    • IIS 7.5
    • PowerShell V2 + ISE
  • Üzemeltetőknek:
    • DirectAccess – bye-bye VPN
    • Sokkal kevesebb és gyorsabb UAC prompt.

Windows Server 2008 R2

  • Hyper-V V2: Live migration, dynamic virtual machine storage
  • Service accounts: az IIS 7 AppPooloknál nagyon bevált
  • PowerShell V2 + Integrated Scripting Environment (ISE): remote, background, transactions, debugger
  • IIS 7.5: PowerShell v2, BPA, néhány (többet vártam) bővítmény integrálva ééééés végre lehet ASP.NET-et telepíteni Server Core-ra!!! Vigyázat, mert a .NET Frameworknek csak egy “subset”-je támogatott, a felhasználói felülettel (WinForms, WPF) és a shellel kapcsolatos részek nem. Természetesen itt is csak 3.5 van, 4.0 még nincs.

Elérhetőség: MSDN és TechNet előfizetőknek augusztus 6-án (újabb források szerint 14-én), boltokban október 22-én. Bővebben itt.

További újdonságok magyar nyelvű screencastokban a TechNet oldalon megtalálhatóak.

GT-nek biztos hosszabb listája van… Nektek mi tetszik?

3 thoughts on “Seven – Ready To Go

  1. László

    Fejlesztőként nekem a Vista-val sem volt sok bajom (azért volt-egy kettő), de a Win7 nagyon bejött. Még azzal sem értek egyet, hogy az új tálca használhatatlan. Szerintem az eddigi legokosabb megoldás. A várható árakról nem tudsz esetleg valamit?

  2. Zoltan

    Érdekes, hogy pont a tálcát tartod negatívumnak🙂 Nekem pont az az oka, amiért ha odülök egy Vista elé, akkor szabályosan szenvedek, hogy hol van a win7 tálcám :)) A PhotoView-t nézegettem én is, nagyon kecsegtető. Játszottam már a win7 multitouch-csal is, ami ugyan elmarad a surface-től de ébb annyira addiktív, hogy a close gombot (ha nincs egér, csak touchpad), mindig kézzel zártam be… ennek eredményeképp baromi nehéz volt visszaszokni a saját laptopomra :(IIS7.5-ben nem lesz benne defaultból az IIS media services?

  3. György

    László, sajnos az árakról nem tudok semmi pontosat. Korábban azt mondták, hogy a Vista árának nagyságrendjében lesz, múlt héten pedig arról jött egy hír, hogy a Microsoft komolyan csökkenteni akarja az árait. Zoli: engem az zavar a W7 tálcában, hogy ha bekapcsolva hagyom a csoportosítást és fut egy alkalmazásból több példány, akkor nem tudok egy kattintással átváltani rá, hanem előbb meg kell várnom a previewt. A multitouchhoz még nem volt szerencsém, pedig már a telefonomon megtanultam, hogy kell 2x2mm-es területre pontosan tappintani. Nem tudom, hogy mi alapján válogatták ki, hogy mely extensionök kerülnek be az IIS 7.5-be, de tudtommal a Media Services nem lesz benne.

Vélemény, hozzászólás?

