Lockdown Policy Prevents This Request

Az egyik webalkalmazásunkkal kapcsolatban több megkeresés érkezett, hogy a felhasználókat nagyon zavarja a sok tanúsítvány figyelmeztetés, ezért jó lenne a Root CA tanúsítványát közvetlenül letölthetővé tenni a bejelentkező oldalról. Fogtam hát a tanúsítványkiadó tanúsítványát .cer formátumban, felmásoltam a webszerverre, majd kissé meglepődve bámultam a böngészőben megjelenő 404 – Not Found hibaüzenetet.

Persze IIS 6-ról lévén szó, tudtam, hogy akármit nem enged letölteni a webszerver, ezért végignéztem a Mime Map beállításokat, de nem segített. Kénytelen voltam megnézni a webszerver naplóját (olvasott embernek párja nincs🙂 ), ahol nem csak a HTTP hibakód, hanem az alhibakód is látszik: 404.2. Erről a Technet oldalon kiderült, hogy a jelentése Lockdown Policy Prevents This Request, tehát valami ISAPI vagy CGI a ludas.

Az Application Configuration ablakot megnyitva megjelent a hiba oka:

cer extension mapping

A .cer kiterjesztés kiszolgálásáért az ASP (nem ASP.NET!) feldolgozó motor felelős, ami persze alapértelmezés szerint nincs engedélyezve az IIS 6 Web Server Extensions listájában. Két megoldás maradt:

  1. Az ASP motor engedélyezése. Talán nem meglepő, hogy nem ezt választottam.
  2. Ha úgysincs engedélyezve az ASP, akkor valószínűleg szükségünk sincs rá, tehát nem kell, hogy a .cer fájlokra érkező kéréseket ő szolgálja ki, ezért nyugodt lelkiismerettel rákattintottam a Remove gombra a fenti listában.

Vélemény, hozzászólás?

