Azonos típusú fájlok kiszedése alkönyvtárakból

Gyakran előfordul, hogy egy mappa végtelen mennyiségű alkönyvtárából kellene minden fájlt vagy éppen egy feltételnek megfelelő fájlokat kimásolni. Régen erre a Windows Explorer Search funkcióját használtam, de a Vista óta erre a célra egyszerűen nem áll kézre. Mivel nem vagyok Total Commander függő, ezért jobb megoldást kerestem és hamar sikerült kikötnöm a PowerShellnél.

Mint ahogy azt a Powershellnél már megszokhattuk, egyetlen sor a megoldás:

    Get-ChildItem -filter *.xls -recurse | Copy-Item -destination C:celmappa

Elsőre furcsa volt, hogy bár a Get-ChildItemre működik a dir alias, a /s helyett mégis –recurse kell, és a copynak megfelelő Copy-Itemet is kicsit másként kell paraméterezni, hamar hozzá lehet szokni.

Technorati Tags:

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

