Dátum formátum állítás Windows Mobile-on

Frissítettem a telefonom operációs rendszerét, és bár nem hivatalos és támogatott ROM verzióval, de végre sikerült átállnom Windows Mobile 6.1-re. Az angol operációs rendszeren az egyik első utam a Regional Settings ablakba vezetett, mert megpróbáltam átállítani a dátumok megjelenítését a magyar formátumra. Nem ment könnyen…

Egy tappintással kiválasztottam a Hungarian területi beállításokat, szépen meg is jelent példaként a magyar szám- és dátum formátum. A Today Screenen azonban nem így jelent meg a dátum, akárhogy is frissítettem vagy indítottam újra a telefont. Szemmel láthatóan a long date format beállítás mintha nem íródna be a registry-be a Regional Settings módosítása után.

Így nem maradt más hátra, közvetlenül firkáltam át a telefonon a registry-t, itt:

HKEY_LOCAL_MACHINEnlsoverrides

SLDte = yyyy. MMMM d. dddd

Aki nem szokott ilyen formázásokhoz, annak tudom ajánlani az MSDN Custom Date and Time Format Strings oldalát vagy Kathy Kam .NET Format String 102: DateTime Format String című blog bejegyzését.

Elsőre persze elbizonytalanodtam, hogy ha ilyen alapvető gondok vannak, akkor nagyobbak is lehetnek (még egyszer megjegyzem, nem hivatalos ROM verzióról van szó, a Mio A701-hez ugyanis a gyártó nem adott ki), de összességében megérte a frissítés. A rendszer sokkal kezelhetőbb és bizony vannak olyan új funkciók, amelyek már nagyon hiányoztak, például végre tudok magyar ékezetes nevekre keresni a telefonkönyvben! Igen, az ember egy idő után már ilyen apróságoknak is tud örülni… 😉

 

Vélemény, hozzászólás?

