Twitter: miért kellene, hogy érdekeljen?

Twitter őrület van a regional directors levlistán, jönnek az érvek mellette és ellene is. Aki esetleg nem ismerné, ez egy micro-blogging szolgáltatás, amiben maximum 140 karakteres üzeneteket lehet közzétenni. Akinek még ez is kevés, nézze meg a Twitter in Plain English videót, valóban jól érthető, ráadásul rövid is.

Bevallom, hogy az utóbbi években gondosan megszabadultam minden "micro" és "instant" eszköztől. Messengert maximum "appear offline" módban használok, az Outlookban letiltom a felugráló üzeneteket, és Vista telepítés után az első dolgom, hogy kikapcsolom a sidebart. Mindezt azért, mert borzasztóan elvonják a figyelmemet, kifejezetten produktivitás-gyilkos játékok. Nem tudok úgy levelet írni, kódolni meg aztán végképp nem, hogy közben felugrik egy toast a jobb alsó sarokban, és kéretlenül beletolja az agyamba, hogy más mit kurjantott világgá. Ennek a módszernek az a hátránya, hogy amikor naponta egyszer "író" üzemmódból átmegyek "olvasóba", akkor persze nagy halom hír és blogbejegyzés vár elolvasásra.

A Twitter számomra ugyanez a kategória, újabb zajterhelés. Most, hogy ennyire előjött a téma ezen a levelezőlistán, erőt vettem magamon és jobban körülnéztem, hogy okos emberek mit kommunikálnak ezen a csatornán. Az eredmény: szinte kivétel nélkül arról van szó, hogy az illető hol van és éppen mit csinál. Tényleg kellene, hogy érdekeljen, hogy valaki a reptéren ül, szivarozik vagy késik a pizzája? Van persze kivétel, Zsolt például szakmai dolgokat ír a ch9-ről, de ezeket megkapom RSS-ben is és teljesen felesleges két helyen elolvasnom.

Mit írnak mások:

Mit gondoltok ti? Használjátok? Vajon csak én vagyok ennyire negatív?

 

2 thoughts on “Twitter: miért kellene, hogy érdekeljen?

  1. Krisztián

    Twitter-ről most hallottam először! Lehet hogy le vagyok maradva ?!?!?Amúgy én mostanában kezdtem felfigyelni erre a ZAJ-ra, ill. mostanában (el)kezdett zavarni…Lehet hogy nálam is kezd kettéválni ez a "tevékeny/konstruktív" és a "befogadó" üzemmód :)Szerintem ez onnan jöhet, hogy jó 10 évvel ezelőtt a mobiltelen/internet terjedésével elkezdett özönleni az információ az ember felé, aminek jótékony hatását egészen mostanáig mindenki élvezte (azt hisszük e nélkül már nem is élet az élet)…Csak mostanában fordulni látszik a kocka… hiába a sok spamszűrő, meg rss reader(amit te szabályozol), még így is ellepi az embert a sok tartalom, ami egészen egyszerűen káros… és kirázza az embert a hideg tőle.SZ.V.SZ.Megyek is, kikapcsolom az RSS-t, Messengert, Skype-t, GoogleTalk-t, és bezárom a 10 megnyitott oldalt :)))(és megnyitom a WORD-öt :))))) )KRis

Vélemény, hozzászólás?

