Utolsó cikk (frissítve ;-)

Frissítés:

Acid2man smiley face

Elnézést kérek mindenkitől, aki komolyan vette, nem bírtam kihagyni ezt a mókát április elseje alkalmából🙂 Bár lehet, hogy csak én nevettem… Továbbra is szándékozom folytatni ezt a blogot és nagyon köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt ehhez a cikkhez, hogy ezzel pozitív energiát adott a folytatáshoz. Tényleg nagyon jólesett, amiket írtatok, külön hálás vagyok a tanácsokért. Jó tudni, hogy valaki van odakint🙂

Hogy valami szakmai is legyen:

A fenti jópofa az ún. Acid2 böngésző teszt cél ábrája. Röviden: ha egy böngésző a szabványnak megfelelően implementálja a HTML, CSS és PNG megjelenítést, akkor a teszt oldalon a fenti ábrának kell megjelennie. Mindenki kipróbálhatja, hogy a kedvenc böngészője hol jár ezen a rögös úton. Már nem friss hír, decemberben jelentették be, hogy a fejlesztés alatt álló Internet Explorer 8 már sikeresen átmegy a teszten.

Ami ennél is érdekesebb az az, hogy mindezt hogyan teszi. A böngészők többféle megjelenítő üzemmódban képesek működni. A lehetséges üzemmódok közül egyik jobban követi a szabványt, míg egy másik inkább a korábbi verzióval való kompatibilitásra fókuszál. Az előbbit standard, az utóbbit quirks módnak hívják és nagyon nem mindegy, hogy melyik az alapértelmezett. Ha egy új böngésző nagyon forszírozza a standard módot, akkor előfordulhat, hogy egy adott weblap nem helyesen jelenik meg, hiszen az új böngésző standard implementációja szinte biztosan eltér a régi böngésző verzió implementációjától, amin a fejlesztő tesztelte az oldalt. Ezt hívja úgy a Microsoft, hogy breaking the web, ami az IE7 megjelenése környékén sok esetben valóban tapasztalható volt.

Ezért alaposan elgondolkodtak azon, hogy mi legyen az IE8-ban az alapértelmezett. Januárban még azt írták, hogy inkább a biztosra mennek, az IE7 üzemmód lesz az alapértelmezett. Szerencsére meggondolták magukat és az alapesetben az IE8 standard módot fogja használni a böngésző.

Hogyan érint ez minket webfejlesztőket? Valószínűleg elég keményen, hiszen jó eséllyel borulni fognak az oldalaink és kénytelenek leszünk javítgatni rajtuk. De lássuk be, előbb vagy utóbb rá kell lépnünk erre az útra, ami majd nagy sokára elvezet minket oda, hogy a böngészők és a webfejlesztők valóban követni fogják a szabványokat. Az áhított cél, ami mindenki szeme előtt lebeg az, hogy ne kelljen minden oldalunkat számos böngészőben tesztelnünk.

Bár januárban íródott, minden webfejlesztőnek ajánlom figyelmébe Aaron Gustafson Beyond DOCTYPE című cikkét a List Aparton, amely arról szól, hogyan tudjuk majd meghatározni, hogy egy adott oldalt a böngésző milyen üzemmódban jelenítsen meg.

 

Az eredeti cikk:

Kész, vége, ez az utolsó szösszenet, amivel "mérgezem" a kiberteret. Az utóbbi másfél évben több, mint száz rövidebb-hoszabb írást publikáltam ebben a blogban, teljesen hasztalan. Én nem lettem tőle okosabb és persze más sem. Legalábbis nem tudom. Eddig volt kb. 6 visszajelzés – ezúton is köszönöm mindenkinek – és a space forgalmi statisztikája alapján képtelenség megmondani, hogy olvassa-e egyáltalán valaki ezeket a karaktereket. Csak az időmet viszi. Meg persze rengeteg engergiát. Az enyémet, a gépét, a hálózatét, a szerverét, ami végső soron mind-mind a természet kizsigerelését eredményezi – ez pedig egyre jobban zavar. Egyre jobban zavar az is, hogy közben persze valamiből élni is kellene az "indokolatlanul magas" közalkalmazotti fizetésem helyett. Költséges hobbi a blogolás.

Ezúton is köszönöm mindenkinek, aki eddig kitartott, olvasott és főleg azoknak, akik visszajelzéseikkel támogattak. Köszönöm!

this.Close();

8 thoughts on “Utolsó cikk (frissítve ;-)

  1. Vamos

    Remélem csak áprilisi tréfáról van szó🙂, én ugyan RSS – en olvaslak (nem tudom a LiveSpce ezt is naplózza e) nem vagyok hozzászólós fajta nem csak itt máshol sem, én minden esetre regeteg ötletet és sok mindent tanultam a bejegyzéseidből
     
    továbbra is remélem hogy csak a dátum adta tréfáról van szó!
     
    Ha nem akkor köszönök mindent, sok sikert továbbra is!

  2. Zsolt

    Gyuri,
     
    Őszintél sajnálom, ha van valaki akkor a Te szavad valóban értékes itt ebben a kis hazai blogoszférában!
     
    Csak reménykedem, hogy nem gondolod komolyan…

  3. János

    Ez most vicc?🙂
     
    Szerintem érdekes és tényleg informatív jellegűek az írásaid, nem feleslegesek.
    Persze másrészt az állításod teljesen helytálló, nem 2 perc összedobni egy témát az biztos.

  4. Sneci

    Sajnálnám. Szerintem akinek komoly tudása van és szeret (na meg tud is) tanítani annak folytatnia kell valahogyan. Például április 2-án.🙂

  5. Krisztián

    Ó…ez nagyon szomorú, remélhetőleg nem végleges. Én személy szerint is több ismerősőmnek is ajánlottam a blogodat, és tudom hogy olvassák is. És hogy nem lett tőle senki okosabb? Csak az utóbbi időben az alábbi cikkeidben található infókat hasznosítottam:
    – iisreset fürgén
    – w2k8-ra wss telepítés
    – ribbon fejlesztés.
     
    Az egyik legtanulságosabb cikked a "Csak összedobom, összehúzom és kész. Kész?" volt.
     
    Ha tényleg komolyan gondolod akkor KÖSZÖNÖM, de azért reménykedem😉
     
    ui.: Lehet velünk, olvasókkal volt a baj…Féltünk párbeszédet kezdeményezni, véleményezni. Csak csettintettünk, és azt mondtuk: "banyek, ez tök jó!"… Úgy tűnik, nagy árat fizetünk ezért a passzivitásért/kényelemért.

  6. András

    Én is nagyon reménykedem benne, hogy ez csak egy áprilisi tréfa akart lenni!Hallgattam órádat, olvastam/olvasom a blogodat, és tényleg nagyon reménykedem, hogy nem ez akart az utolsó bejegyzésed lenni, már csak azért sem, mert Te vagy a Gyuri, a Balássy Gyuri, a hunok Scott Gu-ja!🙂

  7. Zsolt

    Gyuri,  a személyes okokat, idő, pénzt kellene keresni, stb. megértem, de kár lenne leállnod, mert nagyon sokan olvasnak. Ha a space-en nincs statisztika, keress jobb szolgáltatót. Pihenj egy hónapot, csináld meg azt a tananyagot, amit piszok rövid határidővel bevállaltál, menj el egy hétre a hegyekbe, aztán folytasd. Annak ellenére, hogy nincs visszajelzésed, nagyon sokan követik, amit írsz. A visszajelzésekhez provokálni kell az embereket. Nekem pl. van egy-két témám, amire mindig sok visszajelzés jön. Jó, nem annyira szakmai.🙂

  8. Petrenyi Jozsef

    Hát, eléggé meredek tréfa volt. Én pont a hétvégén takarítottam egy hatalmasat a feedjeim között és miután ezt az írást elolvastam, sajnálkozva ugyan, de dobtam kukába a tiédet is. Ha nem szól egy barátom, akkor most nem is iratkoztam volna vissza.

Vélemény, hozzászólás?

