Csinálj magadnak saját MSDN-t

Talán nem közismert, de az MSDN és a TechNet Library tartalma elérhető egy webszolgáltatáson keresztül, ez az ún. MTPS, az MSDN/TechNet Publishing System. Aki nem hiszi, járjon utána, és olvassa el a doksit, vagy nézze meg a webszolga WSDL-jét.

Ezen a nyilvános webszolgáltatáson keresztül letöltögethetjük a minket érdeklő fejezeteket az netről és ha kedvünk támad, akkor gyúrhatunk belőle saját MSDN-t is. A CodePlexen megtalálható PackageThis alkalmazás pontosan ezt teszi lehetővé, méghozzá barátságos WinForms felületen keresztül, így nem kell beleásnunk magunkat az API-ba.

Ha megtetszik és használni szeretnénk, feltétlenül olvassuk el a Prerequisites fejezetet az oldalon, mert szükség lesz a HTML Help SDK-ra a CHM fájlok előállításához. Aki esetleg úgy jár, mint én, hogy a HTML Help Workshop telepítője félmunkát végez, az hozza létre az alábbi registry kulcsot, mert a PackageThis ezt keresi:

HKCUSoftwareMicrosoftHTML Help WorkshopInstallDir (REG_SZ) = C:Program FilesHTML Help Workshop

Újabb hálás köszönet Lutz Roeder Reflectorának, hogy erre segített fényt deríteni🙂

Az ok, ami miatt ráakadtam erre az alkalmazásra az volt, hogy ha .NET 3.0 alatt akartam Windows Workflow Foundationnel foglalkozni, a help telepítéséhez szükség volt a legfrissebb Vista SDK-ra, ami bizony néhány gigabájt. Persze a Visual Studio 2008-cal mindez a múltté, mégis kényelmesebb lehet egy kisebb méretű help fájlt átmásolni, mint a teljes MSDN-t telepíteni. A PackageThisben bepipáltam a közel 5000 WF-fel foglalkozó MSDN topicot, majd elindítottam a letöltést, végül eredményként egy kevesebb, mint 6 MB-os, azaz hat megabájtos CHM fájlt kaptam. Persze nem annyira szép, mint a teljes MSDN, és azt sem állítom, hogy minden tökéletesen benne van, de legalább ráfér egy pendrive-ra, nem beszélve arról, hogy az index és a keresés nagyságrendekkel gyorsabb. Már csak ezért is megér egy próbát.

Az MSDN Kompetencia Központ oldalára feltöltöttem a PackageThis forrás fájlt (.xml) és a CHM fájlt ehhez a cikkhez, hátha érdekel valakit.

 

Vélemény, hozzászólás?

