Hogyan toljunk ki másokkal?

Íme a legújabb tipp arra, hogyan toljunk ki felebarátainkkal: küldjük neki az anyagainkat XPS formátumban ÉS adjunk a fájlnak ékezetes fájlnevet. Míg egy ékezet nélküi fájlt simán megnyitott nálam Vista alatt az IE-be integrálódó XPS viewer, addig egy á.xps vagy egy é.xps fájl így nyílt meg:

IE XPS hiba 

Látszik, hogy nehezen tanulok, mert először a fájl tulajdonságlapján kerestem a megoldást, az ugyanis CHM fájlok esetén már többször megkeserítette az életemet, de aztán ráböktem a More Information linkre és kitárult előttem a világ, de inkább csak a lényeget másolom ide a négyszer ilyen hosszú, teljes stack trace-t és referencia listát tartalmazó hibaüzenetből:

System.Security.SecurityException: Request for the permission of type ‘System.Security.Permissions.FileIOPermission, mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089’ failed.
   at System.Security.CodeAccessSecurityEngine.Check(Object demand, StackCrawlMark& stackMark, Boolean isPermSet)
   at System.Security.CodeAccessPermission.Demand()
   at System.Runtime.InteropServices.RuntimeEnvironment.GetRuntimeDirectory()
   at System.Uri.GetConfig(UriIdnScope& idnScope, Boolean& iriParsing)
   at System.Uri.InitializeUriConfig()
   at System.Uri.InitializeUri(ParsingError err, UriKind uriKind, UriFormatException& e)
   at System.Uri.CreateThis(String uri, Boolean dontEscape, UriKind uriKind)
   at System.Uri..ctor(SerializationInfo serializationInfo, StreamingContext streamingContext)
   at MS.Internal.AppModel.ApplicationProxyInternal.Run(InitData initData)

A System.Uri miatt kezdtem el gyanakodni a fájl nevére és láss csodát, bejött. Tényleg mennyi köze van a SecurityExceptionhöz… 

Ennyire fogynak a magyarok Redmondban?!

 

Kiegészítés 2007.10.30:

Nagy Levente barátom jelezte, hogy neki működik, így hát kipróbáltam más gépeken is, íme az összesített eredmény:

  • Windows Vista RTM: OK (by Levi)
  • Windows Vista RTM+SP1 béta: OK
  • Windows XP+minden patch: OK
  • Windows Vista RTM+Visual Studio 2008 és .NET 3.5 RC: hiba

Azt is kizárhatjuk, hogy a konkrét XPS fájllal van probléma, próbáltam másokkal is. Szóval lehet, hogy a hiba a Visual Studio 2008 RC változatára korlátozódik. Köszi a tippet, Levi!

 

Technorati tags: , , ,

Vélemény, hozzászólás?

