TFS: Munkaterületek és munkakönyvtárak

A Team Foundation Server az egyik kedves ellenségem. Én pozitívan álltam hozzá, de ő már kezdettől fogva nem kedvelt engem, és folyton borsot tör az orrom alá. A kedvencem, hogy egy work foldert pontosan egy workspace mappához enged hozzárendelni az adott gépen. Ez persze probléma, ha az ember költözik, például most álltam át Vistára és az újratelepítés után persze már nem tudtam kivenni a projektet a TFS-ből a korábbi mappá, hanem helyette ez a kedves üzenet fogadott:

The working folder is already in use by another workspace on this computer.

Az ember bűvészkedik jobbra balra, de a GUI-n nem lehet kézzel fogható eredményt elérni, marad a parancssor (admin jogokkal!). Első lépésként listázzuk ki a workspace-eket az adott szerveren:

tf workspaces /server:https://szervernév:port /format:detailed /owner:* /computer:kliensgépneve

Ebben három fontos dolog van:

  1. Nem mindegy, hogy a szervert milyen protokollal és porton keresztül érjük el. Hiába ugyanaz a vas, a TFS kliensnek úgy látszik nem mindegy.
  2. Listázzuk ki az összes felhasználó munkaterületeit, mert könnyen lehet, hogy legutóbb másik felhasználóhoz rendeltük hozzá a problémás mappát. Én például általában nem admin jogosultságú felhasználóval használom a gépem, de legutóbb mégis adminként kellett elérnem ezt a projektet és végül az lett hozzárendelve. Ha csak a saját workspace-einket listázzuk ki, pont a probléma nem fog látszani.
  3. A részletes listázásban nem csak a workspace adatai látszanak, hanem az is, hogy milyen mappa hozzárendelések tartoznak a munkaterülethez.

Töröljük a problémás workspace-t, ami lehet, hogy más felhasználóhoz tartozik:

tf workspace /delete /server:https://szervernév:port workspacenév;tartományfelhasználó

Ettől remélhetőleg meggyógyul. Ha mégsem, akkor még törölhetjük a kliens oldali cache-t parancssorból:

tf workspaces /remove:workspacenév /server:https://szervernév:port

Aki a teljes takarítást szereti, az dobja a kukába a C:UsersfelhasználónévAppDataLocalMicrosoftTeam Foundation mappát.

Na, megoldottam, működik, de attól még továbbra sem szeretem. Kicsit unom az RTM termékek béta tesztelését…

 

Vélemény, hozzászólás?

